reklama

Úspech

Čo znamená úspech? ako ho možno dosiahnuť? ako je možné, že jeden ho dosahuje s prehľadom a druhému sa to nepodarí ani pri vynaložení toho najväčšieho úsilia? O možných odpovediach na tieto otázky a mnohom ďalšom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Ako trafiť do cieľa
Ako trafiť do cieľa (zdroj: Marek Gálik, Kréta, 2010.)

Čo je to úspech? Ako si stanoviť cieľ? Je to naozaj také dôležité? Alebo je to len jeden z mýtov, ktorých je plný svet vôkol nás?

Poďme na to všetko postupne a verím, že dospejeme k hodnotným zámerom.

Tento mesiac som mal možnosť zúčastniť sa majstrovstiev slovenska v jednom zaujímavom športe. Nie, nebol som zúčastnený ako športovec. Bol som na tej druhej strany barikády. Mal som možnosť stretnúť a prehodiť pár teplých slov s niektorými ašpirantmi na zisk majstrovského titulu v tomto športe. Celkom zaujímavé, poviete si. Avšak po istom čase, ako sa postupne začalo všetko uberať do semifinálových bojov, začal som si uvedomovať informácie, ktoré sa šírili okolo mňa. Z hľadiska, z reproduktorov alebo od komentátora. "Tento zápas by mal byť jednoznačný. Veď sa stretáva mladík, ktorý je len na začiatku svojej kariéry s päťnásobným majstrom Slovenska!" Všetci hovorili, alebo aspoň väčšina z uvedomelých divákov a trénerov si myslela v podstate to isté. Dávid a Goliáš, všetci vieme ako to dopadne a kto postúpi ďalej. Do semifinále, do finále a aj to, kto to všetko nakoniec opäť raz vyhrá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opäť vyhrá? Prečo by to mal vyhrať znovu ten istý človek? Vari si nezaslúžia zvíťaziť tentokrát konečne i ďalší športovci, ktorí sa rovnako usilujú o tú najcennejšiu trofej? Čo spravil ten, ktorý má zvíťaziť, lepšie než všetci ostatní. Je snáď on lepším človekom?!

Nie nie je. A je úplne jedno o aký šport sa jedná. O akú časť života sa jedná! O to či ide o úspech v štúdiu, v práci, vo vzťahoch alebo čokoľvek inom.

To nie tí ostatní športovci, naši spolužiaci na škole, či kolegovia v práci, alebo naši priatelia. To nie oni majú "lepšie podmienky na rozvoj, na rast, na úspech a víťazstvo!" Asi Vás sklamem, ale musím Vám prezradiť, že ten rozdiel je v nás. Nie v tom ako dlho, intenzívne a poctivo sa snažíme, bojujeme a trénujeme. Taktiež v zásade nie ani v tom, aké máme na to podmienky, či je alebo nie je kríza alebo či je vo vláde a pri moci zelený, červený či modrý. Rozdiel je však predovšetkým v tom, čo máme v našej hlave, ako sa vysporiadavame s problémami (čítaj príležitosťami) alebo stresom (podnetným prostredím).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poviem Vám ešte jednu vec. Úspech je predovšetkým v našej hlave, v našich postojoch, reakciách, vytrvalosti a húževnatosti...

Je to môj zatiaľ prvý príspevok. Nie som si preto istý, či ho niekto vôbec číta a čítať bude.

Budem preto veľmi rád, ak mi poskytnete kritiku a možno aj dáte najavo, že Vás to čo som začal písať zaujalo a máte záujem, aby som v tom pokračoval a povedal niečo bližšie o rozhovore s víťazom, vtedy keď ešte víťazom ani nebol.

Marek Gálik

Marek Gálik

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som absolventom právnickej fakulty UMB, v súčasnosti ma však zlákal produktový marketing a obchod, ktorému sa aktívne venujem. Rovnako ma však napĺňa fotografovanie i motivačná a sebazdokonaľovacia literatúra. Snažím sa na sebe pracovať, motivovať či inšpirovať sa svetovými osobnosťami a infikovať svojou pozitívnou náladou a myšlienkami "celý svet." Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu